Skip to main content

İletişim teknikleri anlatıldı

Muş Haber Fotoğrafı

Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesinde görev yapan danışma birimlerindeki hasta kabul personeli ve güvenlik görevlilerine yönelik iletişim eğitimi verdi. Sağlık İl Müdürlüğü Eğitim Şube Müdürü Tekin Güler ve Kadın Doğum Hastanesi Başhekim yardımcısı Dr. Adnan Şener tarafından Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesinde görev yapan güvenlik görevlileri ile hasta kabul, danışma birimlerindeki sağlık çalışanlarına yönelik iletişim eğitimi verildi.
     Kadın Doğum Hastanesi Başhekim Yardımcısı Dr. Adnan Şener Ağız ve Diş Sağlığı Merkezinde gerçekleştirilen seminerde yaptığı konuşmada, sağlık hizmetlerinin sunumunda iletişimin etkin rol oynadığını belirtti.
Hasta hekim ilişkisi başta olmak üzere, tüm hizmet sunum sürecinde iletişimdeki kalitenin, sağlık hizmetlerindeki kalite ile doğrudan ilişkili olduğunu kaydeden Şener, modern cihazlarla donatılan hastanelerde personel eğitimine özen gösterilmesi gerektiğini bildirdi.  Bu bakımdan sağlık çalışanlarının eğitimini önemsediklerini belirten Şener, bu doğrultuda sağlık çalışanlarına yönelik hizmet içi eğitim programı çerçevesinde İl Sağlık Müdürlüğü ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezindeki personele yönelik bir iletişim eğitim semineri düzenlediklerini kaydetti.
 Her insanın eğitime ihtiyacı olduğunu vurgulayan Şener, şöyle konuştu:
     Sağlıkta Dönüşüm Programı ile vatandaşlarla kurulan diyalogların giderek güçlendiğini ifade eden Şener programın amacının, Bireyleri, iletişimin yaşamlarındaki önemi konusunda bilinçlendirmek, Kişilerin benimsedikleri iletişim kalıpları ile kendilik kavramları arasındaki ilişkiyi netleştirmek, Kişilerin kendilerini tanımalarına yardımcı olmak, İletişimin nasıl ve neden aksadığını göstermek, Etkili iletişim prensiplerini konusunda kişileri bilinçlendirmek, Sözlü ve Sözsüz davranışı iletişimi geliştirecek şekilde kullanmayı öğretmek, Yaygın iletişim engellerini ve bu engelleri aşma yöntemlerini belirlemek, Çatışmaların olumlu ve etkili bir şekilde nasıl çözülebileceğini ifade etmek
Şirket içi iletişimin kalitesi ve verimlilik arasındaki döngüsel ilişkiyi keşfetmek, Kültürümüz ve Şirket Kültürlerimiz arasındaki ilişkiyi irdelemektir” dedi.
 Şener programa katılım gösteren çalışanlara yönelik görsel ve teorik olarak sunduğu konu anlatımlarında şu bilgilere yer verdi.
İLETİŞİM NEDİR
İletişim, nesnel kriterlere dayalı, aktaranın ve algılayanın, algısından bağımsız olan  bilginin ve kişinin öznelliklerinin ifadesi olan duygu ve düşüncelerin, kişiler arası sözlü ve/veya sözsüz aktarımıdır. 
Her düşünce,her jest ,kas gerginliği,duygu,midenin gaz yapması,dil sürçmesi,baş ağrıması gibi her şeyin şuanda olup bitenlerle ilgisi vardır.Eğer bedenin bana söylediklerini anlarsam,en derin duygularımı o zaman karar verebilirim.
Her türlü iletişim mesajı yollayan ile mesajı alan (alıcı)arasındadır.Kodlamak;aktarmak istenilen fikir,düşünce ve bilgilerin bir semboller sistemine(kelimelere yada sayılara)dönüştürülme sürecidir.Gözlem duygu ve algılarımızı semboller aracılığı ile soyutlarız.Mesajımızı aktarmak için yazar konuşur yada davranırız.Kod çözme süreci mesajı alanla ilgilidir.alıcı aktarılan mesajı kendi referans bütünü doğrultusunda       yorumlayacak,çözecek,anlamlandıracaktır.mesaj alıcıya ulaşmıyorsa iletişim yoktur.Geri bildirim (feed-back) iki tarafında döngüsel olarak sözlü ve sözsöz biribirilerine yolladıkları mesajlardır.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM KENDİNİ TANIMAYLA BAŞLAR
Başkaları ile nasıl ilişkiye girdiğimizi belirleyen kim olduğumuzdur.Kişinin diğerlerini nasıl algıladığını belirleyen kendini nasıl algıladığıdır.Kendi ile iletişimi zayıf olan kişinin başkaları ile de iletişimi zayıf olacaktır.Bu yüzden,kişilerle ilişkilerini geliştirmek isteyen şahıs ilk önce kendini tanımalı ve tespitleri doğrultusunda kendini geliştirmelidir.
KENDİLİK KAVRAMI
Kendilik kavramı benim kim olduğumun bilgisidir.Ben kimim diye sorduğumda aldığım cevap kendilik kavramımı oluşturur.Kendimi algılayışım,değerlerim,davranış,tutum ve inançlarımın bir bütünüdür.Bir kişi olarak kendimi nasıl görüyorum.? Bu soruların bütünü beni oluşturur.Kendilik kavramı ailede oluşur.Belirli bir potansiyelle doğmuş insan en temelde aile içi etkileşimlerle benlik kavramını oluşturur.
Kendilik kavramının oluşumuna etki eden temel faktörlerden biride büyürken ailemizin tavır,düşünce ve duygularımıza karşı gösterdikleri kabul ve retlerdir.
HİÇE SAYILAN KİŞİ NELER HİSSEDER ?
Kişi kendini,Dışlanmış,Aşağılanmış, Önemsiz hisseder.Bütün bunlarla alakalı olarak kendini ifade etme,iletişim kurma kaygısını kaybeder,pasifize olur.
KİŞİSEL ANALİZ
Büyürken ailemin bana verdiği mesajların kendilik kavramımı oluşturmamdaki etkisi nedir?Kör noktaların neler olabilir?Olduğum ben ile görüldüğüm ben ne kadar farklı?Hangi “kendini doğrulayan kehanetleri” kullanıyorum?Hangi savunma mekanizmalarını kullanıyorum?
SAVUNMA MEKANİZMALARI
Geçeklikten kaçmak için kullandığımız yöntemlerdir.
İletişimi olumsuz yönde etkileyen Savunma mekanizmaları şunlardır:
1.YANSITMA ;Kişi aksaklıkları başkalarına yükler.
2.BASTIRMA ;Kişi olumsuz duygu düşünce ve arzularını bastırır.
3.YERDEĞİŞTİRME;Kişi patronuna kızar kızgınlığını altında çalışan elemana yansıtır.
4. RED ETME; Var olan gerçekliği görmezlikten gelme durumu.
İLETİŞİMİN ETKİNLİĞİNİ BELİRLEYEN İKİ TEMEL FAKTÖR VARDIR;
1.İÇERİĞİN AKTARIMI/ 2.TARZIN NİTELİĞİ                            
ETKİLİ İLETİŞİM PRENSİPLERİ NELERDİR?
Etkili iletişimin en temel kuralı kabuldür. Etkili iletişimin ikinci temel kuralı saygıdır.
KİŞİSEL ANALİZ
Şirket içi iletişimde kimleri,hangi nedenlerle hiç sayıyorsunuz?
Bu onların size kaşı tavırlarını nasıl etkiliyor ?
Kişilerin varlıklarını kabul etmek,onların ihtiyaç,duygu ve düşüncelerine karşı duyarlılık geliştirmek için neler yapmayı düşünüyorsunuz?   Kendinize  kişisel bir hareket planı hazırlayın.
ETKİLİ İLETİŞİM İÇİN BENİMSENMESİ GEREKEN PRENSİPLER
1Meseleleri kişiselleştirmeyin
2.Kişilerin fikirlerini değerlendirirken hem olumlu hem de olumsuz noktalar üzerinde yoğunlaşın
3.Konuşmadan önce fikirlerinizi kafanızda iyi planlayın.4.Kişilerin egolarına dikkat edin
5.Etkili iletişimin temel prensiplerinden birinin dinleme olduğunu unutmayın.6.Geri bildirimin önemini kavrayın.7.Yıkıcı değil, yapıcı eleştiride bulunun.8.İletişime açık olun
 9.İnsanlarla dolaysız iletişim kurun.10.İmada bulunmayın.11.Takdir ve övgüyü ifade edin.12.Genel değil spesifik olun.13.Saldırgan olmayın.14.Çift anlamlı iletişim kurmayın
15.Kişilere sen değil ben mesajı verin.16.Kişilerden bir şey yapmalarını istediğinizde nedenlerini belirtin.
  Muş Ovası Gazetesi

Bir Cevap Yaz

Ekonomi Haberleri

Muş’ta toplu taşımaya zam geldi

Muş Alparslan Üniversitesi ulaşımını yapan özel halk otobüslerine zam geldi. 2024-2025 Eğitim öğretim…

Çiftçilere 1.9 Milyar Liralık Destek

Bakan Yumaklı sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımda, “1 milyar 962 milyon 46…

Muş’ta Metan Gazı Çıkarıldı

Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı’na bağlı Maden Teknik ve Arama Genel Müdürlüğü’nün (MTA)…

Eğitim Haberleri

Muş Yurtlarına Binlerce Öğrenci Yerleşti

Muş Yurtlarına Binlerce Öğrenci Yerleşti: Gençlik ve Spor İl Müdürü Mehmet Arif Taşdemir’den…

Bulanık’ta ilkokul öğrencilerine kitap hediye edildi

Muş Alparslan Üniversitesi Bulanık Meslek Yüksekokulu Sanat ve Kültür Topluluğu, “Geleceğin Okurlarına Bir…

Bejna Fırat’ın İlham Veren Hikayesi

Varto’dan Yükselen Bir Başarı Hikayesi: Bejna’nın Azmi ve İyilikseverlerin Dayanışması Muş’un Varto ilçesine…

Kültür Sanat Haberleri

Sezgin Hatipağaoğlu Yeşilay’ın 2024 Uluslararası Bağımlılıkla Mücadele Fotoğraf Yarışması’nda Ödül Kazandı

Muş Fotoğraf ve Sanat Derneği Başkanı Sezgin Hatipağaoğlu, Yeşilay’ın 2024 yılında düzenlediği Uluslararası…

Muşlu Oyuncu Ömer Akalın’a Altın Koza’da Büyük Onur

Adana Büyükşehir Belediyesi tarafından bu yıl 31’incisi düzenlenen Uluslararası Adana Altın Koza Film…

O köy İkinci Göbeklitepe olmaya aday

2024 Yılı Yatırım Programı kapsamında gerçekleştirilen 2. kat asfalt sathi kaplama çalışmaları ile…

blank

Profesyonel internet sitesi için arayın..

Memleket Web Tasarım

 0532 514 50 57

  • Google Arama Kaydı
  • SEO Puanı Yüksek Tasarımlar
  • Türkçe Yönetim Paneli
  • Yedekleme Hizmeti

 

 

Haber ve İçerik Etiketleri

Haber Kategorileri