Muş’un Kızılağaç Beldesi sınırları içerisinde bulunan ve yüksekliği 4 metre 20 cm olan köprü görünümündeki su kanalı kamyon şoförlerine geçit vermiyor. Diyarbakır-Kulp yolu üzerinde su aktarmak için il özel idaresi tarafından yaptırılan ve kızılağaç beldesi yakınlarında, karayolu üzerinden geçen su kanalı şimdiye kadar birçok kişinin hayatını tehdit ederken hala kamyoncuların korkulu rüyası olmaya devam ediyor.
Diyarbakır-Kulp yolu üzerinde su aktarmak için il özel idaresi tarafından yaptırılan ve kızılağaç beldesi yakınlarında, karayolu üzerinden geçen su kanalı şimdiye kadar birçok kişinin hayatını tehdit ederken hala kamyoncuların korkulu rüyası olmaya devam ediyor. Muş Diyarbakır- Diyarbakır Muş istikametine gelen ve giden kamyoncular, kanal yüksekliğinin normal şartların altında olduğunu belirterek su kanalını geçmek için saatlerce bekledikten sonra birçok uğraş vererek ancak geçebildiklerini ifade ettiler. Daha önce de birkaç defa aynı olayların yaşandığı ve bir kişinin yaşamını kaybettiği köprünün karayolları veya özel idare tarafından yıkılması bekleniyor. Sürekli olarak yol üzerinde bulunan Emtaş Tuğla fabrikası operatörlerinden yardım alarak yolu geçtiklerini belirten kamyoncular ise defalarca aynı olayı yaşamaktan bıktıklarını belirttiler. Muş’tan Diyarbakır istikametine gitmekte olan ve aracında ki yükün hafifliğinden dolayı yüksek olduğunu dile getiren Kamyon şoförü Çetin Karasu, “ sürekli olarak bu güzergâhtan gidip geliyoruz. Fakat defalarca aynı sorunla karşı karşıya geldim. Yetkililer bu duruma bir çözüm üretmelidirler. Bu yolu bilmeyen ve gece bu yoldan gelen yabancı bir şoförün başına daha kötü şeyler gelebilir” diye konuştu. Daha öncede aynı olayın birkaç defa başına geldiğini kaydeden Karasu, “ kamyondaki yükün yüksek olması nedeni ile aynı şeylerle birçok defa karşı karşıya geldim. Ve her defasında da imdadıma Emtaş Tuğla fabrikası çalışanları yetişti. Artık yaşamış olduğumuz bu sıkıntılara bir son verilmesini istiyorum” dedi.
4 AYDA 200 KAMYONCUNUN İMDADINA YETİŞTİ
Öte yandan nisan ayından buyana yaklaşık olarak 200 aracın imdadına yetiştiğini kaydeden Emtaş Tuğla Fabrikası operatörü ise “ 4 aydan buyana yaklaşık olarak 200 kamyonun buradan geçmesine yardımcı oldum. Kamyonun yükünün biraz fazla olması burada kalması demektir. Ancak biz insanlığımızın gereği olarak kimsenin mağdur olmaması için elimizden gelen her türlü yardımı yaparak yolda kalan nakliyecilerin buradan geçmesi için çalışıyoruz. Gerek karayolları gerekse özel idare buna bir çözüm bulsun nakliyecilerde kurtulsun bu sıkıntıdan bizde kurtulalım” dedi. Emtaş operatörü yolun hemen kenarında yeni bir yol açarak yük kamyonların geçmesini sağlıyor. Öte yandan karayolları yetkilileri köprünün standartlara uygun olduğunu ve orada uyarıcı levhaların bulunduğunu belirterek köprünün il özel idaresine ait olduğunu aktardılar Muş Ovası Gazetesi