PTT Başmüdür Vekili Fesih Çelik, kurumlarının son beş yıl içerisinde çok önemli gelişmeler kaydettiğini ve teknolojiyi yakından takip ederek çok geniş kapsamlı hizmet vermeye başladığını belirterek, on yıl önceki PTT ile şimdiki PTT’nin çok farklı olduğunu söyledi.
PTT’nin son yıllardaki hizmet atağı ve gelişmelerle ilgili olarak makamında açıklamalarda bulunan Fesih Çelik, geçmiş yıllarda mektup, küçük koli, iadeli taahhütlü posta gönderimi gibi birkaç işlem yapan PTT’nin şu anda 126 işlem yapan dev bir kuruluş konumunda olduğunu söyledi. PTT’nin tüm yurtta olduğu gibi Muş’ta da halkın en çok uğradığı ve en fazla işlem yaptırdığı kurumların başında geldiğini söyleyen Fesih Çelik, “2005 yılından itibaren PTT bank olarak hizmet vermeye başlayan kurumumuz gerçekten çok önemli teknolojik yatırımlarla önemli gelişmeler kaydetmiştir. Bir çok fatura tahsilatının yanında bir çok bankanın kredi kartı tahsilatını yapan kurumumuz son on yıl içerisinde gelişen teknolojiye çok güzel ayak uydurmuştur. Son dönemlerde kargo hizmetine de başlayan kurumumuz yüzde 50’nin üzerinde bir kargo artışı yakalamıştır ve bu artış daha da devam edecektir” dedi.
Muş’ta PTT’nin günlük yaklaşık 3 bin işlem yaptığını söyleyen Çelik, “Muş’taki bankalara baktığımız zaman en fazla 600-700 işlem yapıldığını görürken bizim kurumumuz 3 bine yakın işlem yapmaktadır. Günde 5-6 tane gişe ile hizmet vermeye devam ediyoruz. Personel konusunda bir sıkıntımız yok. Son yapılan personel alımları ile personel sıkıntımız giderilmiştir. PTT çok iyi yolda gitmektedir” dedi.
“Şartlı Nakit Transferi yoğunluk yaşanmasına sebep oluyor”
PTT aracılığı ile ödenen ŞNT paralarının sıkıntılar yarattığını belirten Çelik, “ŞNT’nin düzene girmesi ile birlikte PTT daha iyi bir şekilde hizmet vermeye devam edecektir. ŞNT parası ödenmesi sebebiyle şubemizde yığılmalar yaşanıyor. Yani beş tane daha PTT şubesi olsa bu yığılmalar yine olur. Vatandaş gelip bilgisayardan parasının yatıp yatmadığını sorguluyor ve memurumuz parasının gelmediğini söyleyince inanmayıp başka bir gişeden yine sorguluma yaptırıyor. Bunların hepsi zaman kaybı ve yoğunluğa sebep oluyor. Ama şunu açık bir şekilde söyleyebiliriz ki gelecekte PTT çok daha iyi şekilde hizmet vermeye devam edecektir. ŞNT’den kaynaklanan yoğunluğun da yaşanmaması halinde hizmet daha da kolay bir şekilde yürütülecektir” diye konuştu.
Topkan Haber Ajansı