Anafen Okulları tarafından İstanbul’a davet edilen 16 öğrenci memleketleri Muş’a ev sahibi öğrenciler tarafından uğurlandı. Doğu-Batı arası kardeşlik projesi her geçen gün büyüyor. Geçtiğimiz haftalarda Çoşkun Eğitim Kurumları tarafından İstanbul’da misafir edilen Şırnaklı öğrenciler bazı eğitim kurumlarına örnek oldu. Kardeşlik projesi kapsamında Muş’taki Kızılağaç Yatılı İlköğretim Okulu’ndan 16 başarılı öğrenci Anafen Okulları’nın davetiyle İstanbul’a gelmişti. İstanbul’da 5 gün kalan öğrenciler, memleketlerine gitme vakti geldiğinde oldukça duygulu anlar yaşadı. İstanbul’da yanında kaldıkları aileler ve Anafen Okulları öğretmenleri tarafından Atatürk Havalimanı’ndan memleketleri Muş’a uğurlanan öğrenciler zaman zaman gözyaşlarına hakim olamadı. Muşlu bazı öğrenciler uçağa binmeden önce, arkadaşları ile birlikte “Burası Muştur” şarkısını söyledi. Öğrencileri hüzünlü bir şekilde uğurladıklarını anlatan Anafen Okulları Genel Müdürü Raşit Taşdemir, ” Bu proje kardeşlik, dayanışma ve hoşgörü projesiydi. Muş’tan gelen bu öğrencilerimizi 5 gün boyunca İstanbul’da misafir ettik” diye konuştu. İstanbul’un tarihi turistik yerlerini birlikte gezdiklerini belirten Taşdemir, “İstanbul Valisi’ni, İstanbul Emniyet Müdürü’nü ve Milli Eğitim Müdürü’nü ziyaret ettiler” dedi. Öğrencilerin İstanbul’da kardeş oldukları ailelerde kaldıklarını aktaran Taşdemir, “Kardeşleri ile birlikte güzel vakit geçirdiler. Hiç tanımadıkları arkadaşlarının yanında misafir oldular. Çok güzel anlar yaşandı. Gerçek dostluk, gerçek diyaloglar bu projede yaşandı. Gezi boyunca İstanbul ile ilgili değerlendirmeleri oldu. Hepsi ilk defa İstanbul’u görüyor. İlk defa Boğaz’da yat gezisi yaptılar ve ilk kez İstanbul’un tarihi turistik yerlerini gezdiler. Şuan kendilerinin tabiri ile rüyadalar. Sanırım bu rüyadan Muş’a gittiklerinde uyanacaklar” şeklinde konuştu.
İstanbul’u çok sevdiğini söyleyen Yakup isimli bir öğrenci, “Memleketteyken buradaki insanların doğudaki insanları terörist olarak gördüklerini zannederdik. Buraya gelince böyle olmadığını gördük” dedi. NULL