Eğitim Bir Sen Muş Şube Başkanı Mahir Barışan ve yönetim kurulu üyeleri Vali Seddar Yavuzu makamında ziyaret etti. Müfredat değişikliği ile ilgili olarak hazırlanan raporu Vali Yavuza sunan Barışan, müfredattaki sorunların tespit edildiğini ve uluslar arası karşılaştırmalarının yapıldığını söyledi.
Gecikmiş bir reform müfredatın demokratikleştirilmesi raporunu Vali Seddar Yavuza sunduklarını kaydeden Eğitim Bir Sen Muş Şube Başkanı Mahir Barışan, Raporumuzda, mevcut müfredatın kapsamlı bir inceleme ve değerlendirmesi yapılarak sorun alanları tespit edilmiş; buna ilaveten, uluslararası karşılaştırmalar ışığında Türkiyede dersler ve derslere ayrılan süreler de incelenmiştir dedi.
Barışan, Rapordaki tespitler ve incelemeler ışığında birçok sonuca ulaşılmış ve çözüm önerileri geliştirilmiştir. Kapsamlı bir çalışmanın ürünü olan raporumuzun müfredat geliştirme çalışmalarına katkıda bulunacağı inancını taşıyorum. Keyif alıcı sohbeti, derin analizleri ve ufuk açıcı bilgilendirmeleri için Sayın Valimize Eğitim Bir Sen Muş Şubesi Yönetimi ve Ailesi adına teşekkür ediyorum diye konuştu.
Eğitim Bir Sen Muş Şube Başkanı Mahir Barışan ve beraberindekiler ziyaretin sonunda Vali Seddar Yavuzla hatıra fotoğrafı çektirdiler.
Raporun Eğitim Bir Sen Genel Başkanlığının aylarca süren titiz bir çalışmaları neticesinde, 50 akademisyen ve 400 öğretmenden oluşan 9 komisyon marifetiyle hazırlandığını kaydeden Barışan gazetemize yaptığı açıklamada, Talim ve Terbiye Kurulunun görev ve sorumlulukları yeniden tanımlanmalı; daha nitelikli, daha demokratik bir hüviyete kavuşturulmalıdır. Eğitim sisteminin insan haklarına duyarlı ve muhtelif toplumsal kesimleri dışlamayacak şekilde yeniden kurgulanmasına ihtiyaç vardır. Eğitim hakkı, insanlar arasında yaş, cinsiyet, renk, dil, din, ırk vs. bir ayrım gözetmeksizin tüm insanlara tanınmıştır. Eğitim, temel bir insan hakkıdır. Bu hak uluslararası sözleşmelerle garanti altına alınmıştır şeklinde konuştu.
MEVCUT EĞİTİM DÜZENLEMELERİ TOPLUMSAL TALEPLERE YANIT VERMİYOR
Müfredatta hangi derslerin öğretilmesi ve bu derslere ne kadar zaman ayrılması gerektiği hususunun önemli bir tartışma alanı olduğuna işaret eden Barışan, Türkiyede ilk ve ortaokulda eğitime ayrılan yıllık toplam süre ile OECD ülkelerinde ayrılan sürelerin kıyaslanması mümkündür. Türkiye ilkokulda eğitime yıllık 720 saat ayırmaktayken, OECD ortalamasının yıllık 799 saat olduğu görülmektedir. Ders kitaplarında toplumun temel değerleriyle tezat teşkil eden ifadeler yer almaktadır. Mevcut eğitim düzenlemeleri, müfredat ve ders kitapları, çağdaş toplumsal taleplere cevap üretememektedir. Günümüzde de Türkiyedeki eğitim sisteminde toplum mühendisliğinin olumsuz etkileri maalesef halen devam etmektedir. Eğitim-Bir-Sen olarak, baskıcı, aşırı ideolojik, tek tipçi ve farklılıklara izin vermeyen bir eğitim sistemi yerine son yıllarda, eğitimde ciddi iyileştirilmeler olsa da, müfredat ve ders kitapları hâlâ belli bir ideolojiye katı bağlılığı öngörmektedir diye konuştu.
YENİ TÜRKİYE VE DEMOKRATİKLEŞME VİZYONU, ÖĞRETİM PROGRAMLARIYLA BÜTÜNLEŞTİRİLMELİDİR
Eğitim Bir Sen Muş Şube Başkanı Mahir Barışan gazetemize yaptığı açıklamada daha sonra şunları söyledi: Öğrencilerimizin kendi değerleriyle barışık yetişmesini ve dünyayla rekabet edebilmelerini sağlayacak bir eğitim sistemi istiyoruz. Eğitim sisteminin toplumun farklı taleplerine cevap üretebilmesi için, çağdaş gelişmeleri dikkate alan yeni bir yapıya ihtiyaç vardır. Müfredatın öğrencilerin bireysel özelliklerini dikkate alan, tek tipçiliği dayatmayan bir şekilde tasarlanması elzemdir. Yeni Türkiye ve demokratikleşme vizyonu, öğretim programlarıyla bütünleştirilmelidir. Talim ve Terbiye Kurulu yeniden yapılandırılmalıdır. Ayrıntılı öğretim programları yerine standartlar benimsenmelidir.15 Temmuz 2016da yaşanan melun darbe girişimi öğretim programlarında yer almalıdır. Empatik ve eleştirel bir millî tarih/kültür anlayışı benimsenmelidir. Din eğitimi, toplumsal talepler temelinde yeniden yapılandırılmalıdır. Öğretim programları geliştirme süreci sürekli izlenmeli ve katılımcı bir şekilde geliştirilmelidir.
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE MERKEZİ SINAVLAR ARASINDA AHENK SAĞLANMALIDIR
Öğretim programlarının genelinin amaç ve temel yaklaşımı bütünleşik olmalı, programlar bütünden kopuk bir şekilde geliştirilmemelidir. Öğretim programlarında yer verilecek konular hayatla ve ihtiyaçlarla ilişkili, öğrenmeyi özendirici ve ilgi uyandırıcı olmalıdır. Öğretim programları ve merkezi sınavlar arasında ahenk sağlanmalıdır. Merkezi sınavlar, öğretim programlarındaki amaçlar ile ölçme ve değerlendirme tavsiyeleriyle uyumlu hale getirilmelidir. Haftalık ders saatleri ve özellikle temel derslere ayrılan süreler azaltılmamalıdır.
Muş Manşet Gazetesi