2017 yılında emlak vergileri önceki yıla göre metrekare birim değeri üzerinden %3,83 oranında arttı. 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanununa göre gayrimenkul sahiplerinin bu vergileri iki taksit halinde ödemeleri gerekiyor. Vergiler belediyelere, doğrudan veya İnternet üzerinden e-belediye uygulaması aracılığıyla ödenebiliyor.
EMLAK VERGİSİ ORANLARI
2017 yılında vergi fiyatları 2016 yılına göre %3,83 zamlanıyor. Büyükşehir sınırları içindeki meskenlerin emlak değeri üzerinden binde 2, mesken dışı binalardan binde 4, arazilerden binde 2 ve arsalardan binde 6 oranında emlak vergisi alınıyor. Örneğin İstanbuldan 2011 yılında satın alınan bir konutun 2016 yılı emlak vergi değeri 100.000 TL ise 2017 yılında bu değer 103.830 TLe ulaşıyor. Emlak değeri üzerinden binde 2lik konut vergisi oranı hesaplandığında ev sahibinin evi için 207,66 TL emlak vergisi ödemesi gerekiyor.
Büyükşehir belediyesi dışındaki yerlerde ise meskenlerin emlak değeri üzerinden binde 1, mesken dışı binalardan binde 2, arazilerden binde 1 ve arsalardan binde 3 oranında vergi alınıyor.
2017 YILI İÇİN EMLAK VERGİSİ ÖDEME TARİHLERİ
Emlak vergileri, iki taksit halinde ödeniyor. Gayrimenkul sahipleri emlak vergisinin ilk taksitini mart ayından itibaren ödemeye başlayabiliyor. İlk taksitler, son ödeme tarihi olan 31 Mayıs 2017 tarihine kadar yatırılabiliyor. İkinci taksit ödemeleri ise 1 Eylül 2017de başlıyor. Son ödeme tarihi olan 30 Kasım 2017ye kadar verginin tamamının belediyelere yatırılmış olması gerekiyor.
6183 sayılı kanun uyarınca vergisini zamanında yatırmayan mükellef, geciken her taksit için gecikme cezası ödemek zorunda kalıyor. Bu nedenle vergilerin geciktirilmeden ödenmesi önem taşıyor.
EMLAK VERGİSİ NASIL ÖDENİR?
Emlak vergileri, vergiye tabi gayrimenkullerin bağlı bulunduğu belediyelere ödeniyor. Mükellefler, belediyelere giderek vergileri elden ödeyebiliyor. Gayrimenkul sahibinin, taşınmazın bulunduğu ilden başka bir yerde ikamet etmesi durumunda belediyelerin banka hesap numaraları üzerinden emlak vergisi mükellef numarası belirtilerek ödeme yapılabiliyor veya PTT havalesi yoluyla vergi bedeli belediyeye gönderilebiliyor. e-belediye sistemini kullanan belediyeler ise İnternet üzerinden ödeme kolaylığı sunuyor.
Vergiyi ödemek için yeni alınan ya da miras yoluyla sahip olunan gayrimenkul için emlak bildiriminde bulunmak gerekiyor. Bunun için gayrimenkul tapusunun fotokopisi, beyan sahibinin ikamet adresi, gayrimenkulun bulunduğu adres, binanın yapı kullanma izninin fotokopisi, mükellefin vergi numarası ve T.C. kimlik numarasıyla birlikte belediyelere başvurularak emlak bildirimi yapılabiliyor.
Muş Manşet Gazetesi